فواید و خواص سنگ عقیق:

سنگ های ارزشمند معادن در مقایسه با فواید و خواص سنگ عقیق در رتبه ی مساوی یا پایین تر از آن قرار می گیرند. سنگ های عقیق از فرکانس پایین و ملایمی برخوردار هستند به نحوی که موجب تقویت آرامش و اعتماد بنفس فرد می شوند. ارتعاشات زمین احساس عدم تعادل را به فرد منتقل می کند. سنگ عقیق با خواص و ویژگی های خود موجب متعادل سازی روح و بدن می شود. بدین ترتیب انرژی های منفی فرد به زمین منتقل می شود و شما تعادل پیدا می کنید.

خواص مواد تشکیل دهنده ی سنگ عقیق

  •     منشاء سنگ عقیق: فواید و خواص سنگ عقیق، آن را تبدیل به یک سنگ با ارزش و صادراتی کرده است. ماسه سنگ ها و گل سنگ ها منشاء سنگ عقیق می باشند این مواد بر اثر ته نشین شدن مواد طبیعی به وجود آمده اند. آذرین سیلیکا ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی سنگ عقیق است. این ماده با تاثیرات شگفت انگیزی از جمله پایداری روح، افزایش قدرت و توانمندی در افراد نمود پیدا می کند.
  •     ریشه سنگ عقیق:

    سنگ عقیق زیر مجموعه ی سنگ کوارتز محسوب می شود.کریستال موجود در سنگ های عقیق خواص درمانی فراوانی دارند. دی اکسید سیلیکون یکی از مواد معدنی بدن انسان است که در ترکیبات سنگ عقیق موجود می باشد. این مواد معدنی موجب کاهش نگرانی، اضطراب و ثبات احساسی در افراد می شود.

فواید و خواص سنگ عقیق

خواص سنگ عقیق ( توری آبی و آتشی )

  •      سنگ عقیق توری آبی: سطح رویی سنگ توری آبی از خط های سفید و آبی کم رنگ پوشانده شده است و پس زمینه ی آن آبی آسمانی است. رنگ آبی به منزله ی احساس آرامش و خنکی است. با سنگ عقیق احساسات مثبت شما افزایش پیدا می کند. بدین ترتیب با اجتماع ارتباط بهتری برقرار می کنید. انرژی های مثبت سنگ عقیق بر چاکرای گلو تاثیرات مثبتی دارد و موجب افزایش امید و انگیزه در فرد می شود.

سنگ های ارزشمند معادن در مقایسه با خواص سنگ عقیق در رتبه ی مساوی یا پایین تر از آن قرار می گیرند.

  •     خواص درمانی سنگ عقیق آتشی: این سنگ به رنگ های قرمز، نارنجی و سبز آبی در طبیعت یافت می شود. ترکیب رنگ های به کار رفته در سنگ عقیق به رنگ های آتش بسیار نزدیک است. از این رو به سنگ عقیق آتشی معروف است. سنگ آتشی تاثیرات مثبتی روی سه چاکرای اولیه ی بدن دارد. سنگ آتشی از امید و اشتیاق به زندگی، تلاش برای رسیدن به موفقیت و نوآوری حمایت می کند.
فواید و خواص سنگ عقیق

خواص انواع سنگ عقیق

  •     خواص سنگ عقیق خزه ای: مبنای اصلی سنگ خزه ای بر اساس اتصال به طبیعت و زمین می باشد. این سنگ موجب تقویت احساس وابستگی شما به زمین و طبیعت می شود.
  •     ویژگی های سنگ عقیق شجر: شاخه های درختان بر سطح رویی سنگ شجر به نحوی طراحی شده است تمام سطح سنگ را در برگرفته است. انرژی های سنگ شجر بر صداقت و سخت کوشی در شرایط سخت تاکید می کند.
  •     سنگ عقیق سبز: وظیفه ی این سنگ پاکسازی روحی و جسمی بدن از آفات می باشد. به هنگام یوگا و مدیتیشن این سنگ را به همراه داشته باشید که موجب آسایش روح و روان می شود.
  •     سنگ عقیق صورتی: این سنگ با عشق رابطه مستقیمی دارد و موجب تقویت این انرژی می شود.
  •     سنگ عقیق سفید: زمینه این سنگ سفید یا طوسی روشن است. بدین ترتیب رگه های سنگ به آسانی روی آن مشخص است. این سنگ موجب آرامش ذهنی فرد می شود.
فواید و خواص سنگ عقیق

خواص سنگ های عقیق و چاکراها

انواع سنگ های کریستالی با توجه به ارتعاشات خود تنها با یکی از چاکراها هماهنگ می شوند. همان طور که خواص سنگ عقیق با رنگ های مختلف آن تغییر می کند هر نوعی از سنگ عقیق نیز می تواند با یکی از چاکراها هماهنگ شود. سنگ های عقیقی که از ترکیب رنگ های مختلف ساخته شده اند برای هر هفت چاکرا مطلوب هستند. سنگ های عقیق با رنگ روشن برای چاکراهای بالاتر مناسب هستند و سنگ هایی با رنگ تیره تر برای چاکراهای پایینتر مطلوب می باشند.

هماهنگی سنگ های عقیق با چاکراها

برخی از سنگ های عقیق هماهنگ با چاکراها عبارتند از:

  1. خاصیت سنگ عقیق سیاه برای تقویت چاکرای ریشه مناسب تر است زیرا سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.
  2. سنگ عقیق آتشین برای چاکرای خارجی مطلوب است و سبب تقویت قدرت باروری می شود.
  3. سنگ عقیق زرد رنگ تاثیرات مطلوبی بر روی چاکرای خورشیدی دارد و بیماری های دستگاه گوارش را درمان می کند.
  4. سنگ های عقیق صورتی و سبز به طور مستقیم با چاکرای قلب در ارتباط هستند و موجب پاکسازی روح از حسد و کینه می شوند.
  5. سنگ عقیق آبی متناسب با چاکرای گلو می باشد و می تواند موجب تسکین مشکلات تیروئیدی شود.
  6. سنگ عقیق بنفش با چاکرای چشم سوم هماهنگ می شود و موجب تقویت بینش معنوی می شود.
فواید و خواص سنگ عقیق

کلام آخر

سنگ عقیق، کریستالی با ویژگی های معنوی و جسمی فراوان می باشد. مواد تشکیل دهنده ی این سنگ به طور جداگانه و در ترکیب با یکدیگر از لحاظ درمانی قدرتمند هستند. هر رنگ از سنگ عقیق را می توان برای بهبود یکی از بیماری های روحی و فیزیکی استفاده کرد. خواص بیشمار سنگ عقیق تاثیر مستقیمی بر روی چاکراها دارد و موجب تقویت آن ها می شود.