پابند یکی از زیورآلات و اکسسوری های جذاب و پرطرفدار برای بانوان می باشد. به همین جهت در این مقاله به معرفی و راهنمای خرید پابند نقره می پردازیم. تاریخچه پابند نیز مانند بسیاری از زیورآلات مربوط می شود به زمانی که بشر موفق به کشف انواع فلزات شد. در واقعی می توان گفت سومریان اولین تمدنی بودند که از پابند استفاده می کردند. فلز نقره خاصیت درمانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود علاوه بر این قیمت طلا بسیار گران است. به همین دلیل امروزه بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از پابند نقره استفاده کنند.

نحوه ی انتخاب و راهنمای خرید پابند نقره

سایز پابند یکی از نکات مهمی است که برای خرید پابند نقره باید به آن توجه کنید. ظریف تر نشان دادن مچ پا از عوامل مهم انتخاب پابند به عنوان اکسسوری می باشد. به همین جهت مقاله ی راهنمای خرید خلخال نقره به شما توصیه می کند که سایز پابند خود را به نحوی انتخاب کنید که پابند روی پای شما آویزان باشد. پابندهای نقره در مدل ها و رنگ های مختلفی طراحی می شوند. پابندهایی که دارای طرح های شلوغ هستند پای شما را پهن تر نشان می دهند.

پابندهای نقره ای که طرح های ظریف و ساده ای دارند مچ پای شما را زیباتر نشان می دهند. پابند هایی با طرح های رنگی و شلوغ بیشتر مناسب کودکان می باشد. قفل پابند نقره را به هنگام خرید بررسی کنید. قفل برخی از پابندها به خوبی بسته نمی شوند. از این رو امکان دارد پابند از مچ پای شما باز شود بدون اینکه متوجه شوید.

راهنمای خرید پابند نقره

مقاله ی راهنمای خرید پابند نقره در رابطه با انواع مدل های پابند نقره و نحوه ی تمیز کردن آن ها می باشد.

بهترین راهنمای خرید پابند نقره ( پای راست یا چپ )

بسیاری از زنان در گذشته پابند نقره ای خود را با هدف علاقه و عشق به همسر بر روی مچ پای چپ می بستند. امروزه بستن پابند قواعد خاصی ندارد. مقاله ی راهنمای خرید پابند نقره به شما توصیه می کند تا پابند نقره ی خود را با استایل تان هماهنگ کنید به عنوان مثال: پابند نقره را نمی توان در محیط های رسمی، ورزشی، آموزشی و … استفاده کرد. شما می توانید پابند خود را با دامن های کوتاه، شلوارک، شلوار برمودا و … ست کنید و در جشن های تولد، عروسی و … بدرخشید.

طول پابندها تقریبا از 25 الی 30 سانت بوده و بسته به دور مچ پا توسط زنجیر رگلاژ در انتهای پابند قابلیت تغییر سایز را دارند.

راهنمای خرید پابند نقره

راهنمای خرید انواع پابند نقره

خرید پابندهای نقره به دو دسته انعطاف پذیر و غیر قابل انعطاف تقسیم می شوند.

  •     خرید یک پابند انعطاف پذیر: پابندهای نقره ای انعطاف پذیر از یک زنجیر ظریف تشکیل شده اند. آویزهای ظریفی به شکل های مختلف به این زنجیرها متصل می شوند.
  •     پابند غیر قابل انعطاف: این نوع از پابندها کاملا مشابه النگوهای جدید هستند و یک سمت آن ها باز است. پابندهای النگویی ضخیم هستند و نسبت به پابندهای زنجیری قیمت و وزن بالاتری دارند.

    راهنمای خرید مدل های مختلف پابند نقره

    پابندهای نقره از لحاظ طرح و مدل متفاوت هستند. برخی از مدل های مرسوم برای خرید پابندهای نقره عبارتند از:

    •     راهنمای خرید پابند گیپوری: برخی از پابندها را می توان مانند جوراب به طور کامل پا کرد. این پابندها بسیار ظریف هستند و از دور شبیه یک تکه پارچه ی گیپور هستند. از نقره ی زیادی برای طراحی و ساخت این پابندها استفاده می شود. به همین دلیل پابندهای گیپوری قیمت بالایی دارند.
    •     راهنمای خرید پابند برای عروس: این نوع از پابندها کاملا مطابق با میل عروس ها طراحی می شوند. پابندهای عروس را معمولا با نگین و مروارید تزیین می کنند.
    •     راهنمای پابند مهره دار: پابندهای مهره دار را با سنگ های قیمتی از قبیل فیروزه، عقیق و … تزئین می کنند.
راهنمای خرید پابند نقره

راهنمای تمیز کردن پابند نقره

در ابتدا از شما دعوت می کنیم تا مقاله روش نگهداری نقره را مطالعه بفرمایید.

  •     تمیز کردن پابند نقره با پودر لباسشویی: پابند نقره ی خود را به همراه تکه ای آلومینیوم داخل کاسه ی آب قرار دهید و داخل آن پودر لباسشویی بریزید. پس از مدتی پابند مانند روز اول تمیز و سفید می شود.
  •     استفاده از آرد ذرت: ابتدا آب و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید آنگاه پابند نقره را داخل خمیر قرار دهید. مدتی صبر کنید تا خمیر کاملا خشک شود آنگاه خمیر را شست و شو دهید.
  •     سرکه و جوش شیرین: پابند نقره با ترکیب سرکه و جوش شیرین کاملا سفید و براق می شود.
  •     تمیز کردن پابند نقره با خمیر دندان: مقداری خمیر دندان بر روی مسواک کهنه ای بریزید. پابند نقره را با این مسواک تمیز کنید.